Pages

ALLAH SLAVE

Nisa' Pemburu Syahid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 22 August 2012

Hebatnya Universiti Allah!!!

Bismillahirrahmanirrahim....
Segala Pujian Hanya Bagi Allah...

Assalamualaikum...Sebelum ana start something yg ana nk share arini,ana nak ucap Selamat Hari Raya dlu kpd semua...walaupun dah msuk raya ke-4,harap x kisah la trima ucapan ana....Semoga Allah menerima sgla amalan kita sepanjang bulan Ramadhan,InsyaAllah.....


Sedar x sahabat2 semua yg kita ni semua sebenarnya ialah mahasiswa/siswi UNIVERSITI Allah....Kita jd mahasiswa/siswi ni sampai kita meninggal dunia..Di alam 'sana' brulah kita akn dpt tahu kita berjaya ka x....Satu kisah yg menjadikan ana ter'sedar' yg ana ni mahasiswi kat universiti Allah ni waktu ana tngok video Fatimah Syarhah...drp video tu ana dpt satu ilmu berkaitan Nilai Arus dan Nilai Taqwa...Dua benda ni mnjdi kayu ukur kita kat dunia...Klau kita jenis yg suka ambik nilai arus mmg kita akn jadi orang yg paling x bahagia kat dunia ni,sbb kita hanya akan asyik dan sibuk utk penuhi kemahuan manusia semata...cthnya,klau kita berpakaian tu kita akn sentiasa dalam tanda tanya,sama ada manusia suka atau tak dengan pakaian kita,cantik ka tak pakaian kita ni...Kalau seumur hidup kita mengambil Nilai Arus mmg kita x kan tenang sampai bila2...

Tapi klau kita ambik Nilai Taqwa dalam hidup kita x perlu risau langsung tentang keperluan memenuhi manusia lain...Kita hanya perlu memenuhi kehendak Allah mengikut perintah Allah...Kita juga x perlu risau dengan memikirkan bagaimana utk memenuhi perintah Allah ni,sbb Allah dah menyatakan semua keperluan kita untuk mematuhi perintah Allah dalam surat cinta Allah(Al-Quran).....Perlu lagikah kita risau??Kita hanya perlu ikut perintah Allah sahaja....bukti Universiti Allah yg kita semua tinggal dalamnya ni hebat,sehari selepas ana belajar tntang Nilai Arus dan Nilai Taqwa scra amali,esoknya Allah bagi praktikal trus...Praktikal yg ana alami ni merangkumi kedua2nya...Nilai Arus dan Nilai Taqwa...

First,ana brada dalam satu keadaan orang duk bincang tentang kecantikan...depa duk cakap tntg orang yg depa suka n x....Pastu duk cakap tntg wajah orang tu mcm ni mcm tu..mcam2 laaa...Pastu ada pulak satu keadaan orang cakap tntg Nilai Taqwa...Kedua2nya Allah tunjuk secara praktikal direct utk kita belajar....Semua orang pasti melalui juga fasa2 sebegini cuma sedar atau tidak...Itulah hebatnya kita berada dalam Universiti Allah ini.....Satu Ilmu yg kita peroleh tapi boleh kita kaitkan dengan banyak benda dalam hidup...Dalam ilmu tu plak Allah memberi kita praktikal utk kita mengamalkan ilmu kita supaya ilmu tersebut sentiasa terpahat di sanubari....

InsyaAllah ,semoga ilmu yang kecil ini akan bermanfaat utk kita dan akan memberi saham utk kita di akhirat sana....Ambil yg baik,buang yg buruk dan betulkan yg salah...








salam mahabbah,
mujahidah....


Hebatnya Universiti Allah!!!

Bismillahirrahmanirrahim....
Segala Pujian Hanya Bagi Allah...

Assalamualaikum...Sebelum ana start something yg ana nk share arini,ana nak ucap Selamat Hari Raya dlu kpd semua...walaupun dah msuk raya ke-4,harap x kisah la trima ucapan ana....Semoga Allah menerima sgla amalan kita sepanjang bulan Ramadhan,InsyaAllah.....


Sedar x sahabat2 semua yg kita ni semua sebenarnya ialah mahasiswa/siswi UNIVERSITI Allah....Kita jd mahasiswa/siswi ni sampai kita meninggal dunia..Di alam 'sana' brulah kita akn dpt tahu kita berjaya ka x....Satu kisah yg menjadikan ana ter'sedar' yg ana ni mahasiswi kat universiti Allah ni waktu ana tngok video Fatimah Syarhah...drp video tu ana dpt satu ilmu berkaitan Nilai Arus dan Nilai Taqwa...Dua benda ni mnjdi kayu ukur kita kat dunia...Klau kita jenis yg suka ambik nilai arus mmg kita akn jadi orang yg paling x bahagia kat dunia ni,sbb kita hanya akan asyik dan sibuk utk penuhi kemahuan manusia semata...cthnya,klau kita berpakaian tu kita akn sentiasa dalam tanda tanya,sama ada manusia suka atau tak dengan pakaian kita,cantik ka tak pakaian kita ni...Kalau seumur hidup kita mengambil Nilai Arus mmg kita x kan tenang sampai bila2...

Tapi klau kita ambik Nilai Taqwa dalam hidup kita x perlu risau langsung tentang keperluan memenuhi manusia lain...Kita hanya perlu memenuhi kehendak Allah mengikut perintah Allah...Kita juga x perlu risau dengan memikirkan bagaimana utk memenuhi perintah Allah ni,sbb Allah dah menyatakan semua keperluan kita untuk mematuhi perintah Allah dalam surat cinta Allah(Al-Quran).....Perlu lagikah kita risau??Kita hanya perlu ikut perintah Allah sahaja....bukti Universiti Allah yg kita semua tinggal dalamnya ni hebat,sehari selepas ana belajar tntang Nilai Arus dan Nilai Taqwa scra amali,esoknya Allah bagi praktikal trus...Praktikal yg ana alami ni merangkumi kedua2nya...Nilai Arus dan Nilai Taqwa...

First,ana brada dalam satu keadaan orang duk bincang tentang kecantikan...depa duk cakap tntg orang yg depa suka n x....Pastu duk cakap tntg wajah orang tu mcm ni mcm tu..mcam2 laaa...Pastu ada pulak satu keadaan orang cakap tntg Nilai Taqwa...Kedua2nya Allah tunjuk secara praktikal direct utk kita belajar....Semua orang pasti melalui juga fasa2 sebegini cuma sedar atau tidak...Itulah hebatnya kita berada dalam Universiti Allah ini.....Satu Ilmu yg kita peroleh tapi boleh kita kaitkan dengan banyak benda dalam hidup...Dalam ilmu tu plak Allah memberi kita praktikal utk kita mengamalkan ilmu kita supaya ilmu tersebut sentiasa terpahat di sanubari....

InsyaAllah ,semoga ilmu yang kecil ini akan bermanfaat utk kita dan akan memberi saham utk kita di akhirat sana....Ambil yg baik,buang yg buruk dan betulkan yg salah...








salam mahabbah,
mujahidah....