Pages

ALLAH SLAVE

Nisa' Pemburu Syahid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 12 June 2013

sis....waaa nk crita skiiitt.......(^_^)

Bismillahirrahmanirrahim.....Segala Pujian hny Bagi Allah...


Assalamualaikum blogku yg telah sengajaaa kutinggalkan kira2 hmpir setahun wlaupun ada gak update skit2....sori blog...ada tanggungjawab yg lbih besar....(senyum sengih bajet mcm besaq sgt).....'org len pun ada tuntutan bljaq gaak' ....fuh ~ ~ tersentap disiitu....ana ni klau buat something trlebih fanatic skit....so,disebabkn ana trlalu fanatic utk menulis blog sblum msuk matrik dlu....takut kewajipan diabaikan...so, trpaksa laaa korbankan something.....rilek2 x yah luah bnyk sgt...haha....

Aura utk mnjadi penulis kembali,Alhamdulillah syukran ya Allah atas nikmat ini....Salam rindu petang....huhu... Petang yg sunyi diisi dgn vico panas yg hmmmm marvellous.....menggerakkan ana utk crita skit kat sini.....mai2 dngaq waa nk setoorriiii......haha...

x de setori pun.....(ayat biasa org yg nk crita akn ckp...---perkara biasa---).....Alkisah mambang bermulanyaaa bgini....seorang budak yg bru berusia 2 tahun fuh mngajaq ana yg bagi rasa tersentap bagai kena hempap dgn apa2 jaa laa,bantai kutt...huhu...

kita semua tau kan,apatah lagii yg bakal2 psikologis tu...klau dgn budak2 setiap perbuatan kita depa observe dn depa akn tiru....yaa2...semua tau bnda tu tp agak2 bila kita duduk dgn budak2 ni kita ingat x nk jaga karakter2 kita yg depa akn teladani tu...haa....kisaahnyaa...budak ni tiba2 handphone ana ada kat tgn diaa...ana x kisah sangat budak2 ambik h/p anaa tpi ana kisah budak ni ambik sebab budak comei tu ada sejarah telah mengancurkan h/p mama dia sampai mama dia terpaksa tukaq 2 kali h/p....jaadii disebabkan x sanggup nk melihat kehancuran h/p (dh x dak duit nk beli bru deh).....ana pun terus merampas dari tangan budak tu.....

"toksahla ambik cm tu,hg bagi balik kat dia...minta elok2 dari dia" abang ana jerit dari belakang....

 "awat plak?? dia baling satgi habih aah".....ana yg x sanggup nk bagi balik.....pastu abang ana pun cakap laa....ya laa klau hg ambik main rampas jaaa nanti lepas ni dia pulak jadi perampas...orang ambik barang diaa,dia rampas jaa nanti dari org tuu....

ana terus terdiam  x tau nk balas apa walaupun selalu akn lwan balik dgn abang ana...cuma kali ni terdiam,terkaku,terbeku...apa yg telah aku tunjukkan kat budak tuu...nanti dia ikut cara tuu ,ana yg salaaah besaaq..... Moral of the setoorii is......Kita x cukup sekadar TAHU kita mesti FIKIR dan MAHU buat apa yang kita TAHU......Tak cukup setakat TAHU untuk menjadi Khudwah Hasanah(teladan baik) kepada orang lain walaupun tntg sekecil2 benda tapi mesti kena MAHU laksanakan dengan baaaiik....

Sama juga klau kita dalam konteks Islam yg lebih luas....setiap daripada kita muslimin dan muslimah sekalian...kita ialah MODEL-MODEL ISLAM....setiap tindak-tanduk kita adalah dakwah kepada sekecil-sekecil bayi hinggalah kepada setua-tua orang tua....(ayat yg lbih mudah semua lapisan umoq laa)....Nak jadi MODEL Islam kena ada ilmu...JOM MENUNTUT ILMU!!! ;-)


hanya perkongsian kecil dari ana setelah lama blog ini ditinggalkan...InsyaaAllah semoga Allah sentiasa memberi kekuatan dn permudahkan urusan.... Semoga semua mndapat iktibar dan dapat mengamalkan untuk sama2 kita mnjadi muslim terbaik... (y).....






sat..sat...last satu perkongsian Hadis Rasulullah s.a.w yg tercinta...

       "Ada seorang lelaki bertanya kepada al-Bara' bin A'zib..Adakah wajah Rasulullah seperti pedang?..Al-Bara' menjawab,Tidak,wajah beliau bahkan seperti rembulan" ....(^__^)
                                                                               riwayat Tirmizi dan Bukhari 

salam pemburu....
mujahidah

sis....waaa nk crita skiiitt.......(^_^)

Bismillahirrahmanirrahim.....Segala Pujian hny Bagi Allah...


Assalamualaikum blogku yg telah sengajaaa kutinggalkan kira2 hmpir setahun wlaupun ada gak update skit2....sori blog...ada tanggungjawab yg lbih besar....(senyum sengih bajet mcm besaq sgt).....'org len pun ada tuntutan bljaq gaak' ....fuh ~ ~ tersentap disiitu....ana ni klau buat something trlebih fanatic skit....so,disebabkn ana trlalu fanatic utk menulis blog sblum msuk matrik dlu....takut kewajipan diabaikan...so, trpaksa laaa korbankan something.....rilek2 x yah luah bnyk sgt...haha....

Aura utk mnjadi penulis kembali,Alhamdulillah syukran ya Allah atas nikmat ini....Salam rindu petang....huhu... Petang yg sunyi diisi dgn vico panas yg hmmmm marvellous.....menggerakkan ana utk crita skit kat sini.....mai2 dngaq waa nk setoorriiii......haha...

x de setori pun.....(ayat biasa org yg nk crita akn ckp...---perkara biasa---).....Alkisah mambang bermulanyaaa bgini....seorang budak yg bru berusia 2 tahun fuh mngajaq ana yg bagi rasa tersentap bagai kena hempap dgn apa2 jaa laa,bantai kutt...huhu...

kita semua tau kan,apatah lagii yg bakal2 psikologis tu...klau dgn budak2 setiap perbuatan kita depa observe dn depa akn tiru....yaa2...semua tau bnda tu tp agak2 bila kita duduk dgn budak2 ni kita ingat x nk jaga karakter2 kita yg depa akn teladani tu...haa....kisaahnyaa...budak ni tiba2 handphone ana ada kat tgn diaa...ana x kisah sangat budak2 ambik h/p anaa tpi ana kisah budak ni ambik sebab budak comei tu ada sejarah telah mengancurkan h/p mama dia sampai mama dia terpaksa tukaq 2 kali h/p....jaadii disebabkan x sanggup nk melihat kehancuran h/p (dh x dak duit nk beli bru deh).....ana pun terus merampas dari tangan budak tu.....

"toksahla ambik cm tu,hg bagi balik kat dia...minta elok2 dari dia" abang ana jerit dari belakang....

 "awat plak?? dia baling satgi habih aah".....ana yg x sanggup nk bagi balik.....pastu abang ana pun cakap laa....ya laa klau hg ambik main rampas jaaa nanti lepas ni dia pulak jadi perampas...orang ambik barang diaa,dia rampas jaa nanti dari org tuu....

ana terus terdiam  x tau nk balas apa walaupun selalu akn lwan balik dgn abang ana...cuma kali ni terdiam,terkaku,terbeku...apa yg telah aku tunjukkan kat budak tuu...nanti dia ikut cara tuu ,ana yg salaaah besaaq..... Moral of the setoorii is......Kita x cukup sekadar TAHU kita mesti FIKIR dan MAHU buat apa yang kita TAHU......Tak cukup setakat TAHU untuk menjadi Khudwah Hasanah(teladan baik) kepada orang lain walaupun tntg sekecil2 benda tapi mesti kena MAHU laksanakan dengan baaaiik....

Sama juga klau kita dalam konteks Islam yg lebih luas....setiap daripada kita muslimin dan muslimah sekalian...kita ialah MODEL-MODEL ISLAM....setiap tindak-tanduk kita adalah dakwah kepada sekecil-sekecil bayi hinggalah kepada setua-tua orang tua....(ayat yg lbih mudah semua lapisan umoq laa)....Nak jadi MODEL Islam kena ada ilmu...JOM MENUNTUT ILMU!!! ;-)


hanya perkongsian kecil dari ana setelah lama blog ini ditinggalkan...InsyaaAllah semoga Allah sentiasa memberi kekuatan dn permudahkan urusan.... Semoga semua mndapat iktibar dan dapat mengamalkan untuk sama2 kita mnjadi muslim terbaik... (y).....






sat..sat...last satu perkongsian Hadis Rasulullah s.a.w yg tercinta...

       "Ada seorang lelaki bertanya kepada al-Bara' bin A'zib..Adakah wajah Rasulullah seperti pedang?..Al-Bara' menjawab,Tidak,wajah beliau bahkan seperti rembulan" ....(^__^)
                                                                               riwayat Tirmizi dan Bukhari 

salam pemburu....
mujahidah