Pages

ALLAH SLAVE

Nisa' Pemburu Syahid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 22 November 2010

Rinrihan hati kpd jasad......

Bismillahirahmanirahim......
Segala Pujian hny bg Allah....


Assalamualaikum,


Ya Allah ampunkanlah semua dosa2 hambaMu ini Ya Allah....blogku yg kusayangi,minta maaf sbb entri ni kurang manfaat ckit....arini ana nk menyentap sikit diri ini....nak marah diri ni puas2....biar diri ni sedar diri ckit....minta maaf ye blog klau ana terkasar bahasa.....



Diri(Kau) ni,tolonglah dengar rayuan hati(aku) ini....Jasad tolonglah dengar rintihan hati yg kotor ini....Bila kau nak berubah??bila??bila??Adakah kau hny akn berubah bila kau nmpk malaikat Izrail datang memanggil menghadap Ilahi???Adakah kau hny akn berubah Allah timpakan satu ujian yg kau x dpt tanggung???Adakah kau hanya akn kembali menghadap Ilahi apabila kau susah dan lupakannya apabila kau senang???Kau lupa ka siapa yg beri kau senang???Siapa yg beri kau susah???
Sudah banyak kali aku dengar kau kata kau nak berubah,tapi mana hasilnya???Sedikit pun kau x berubah....Kau ingat kau dah baik sangat???Dah bijak sangat ke diri kau tu???


Tahun ni kau ckp 'honeymoon year'.....tpi bila tahun ni dah nak habis, kau masih x nak berubah ke??Bila kau nak sedar??Atau memang kau x nak sedar-sedar langsung??Adakah azam kau selama ni hanya angan-angan semata2???Kau x nak ke berusaha mnjadi insan yg beriman,insan yg baik,insan yg berguna??Kau x nak ke??Aku(hati) dah letih utk menanggung kekotoran yg kau lakukan??Bila kau nak mensucikan aku???Aku dah x tahan menghadapinya???
Tolong!!Tolong!!Tolong!! aku merayu kpd
kau,,berubahlah,,berubahlah,berubahlah...Kenapa kau x berusaha melawan nafsu kau??Kau pandai saja ckp bahwa melawan nafsu tu satu peperangan yg besar,tpi kau x pernah tunjuk apa2 pun???


Kau selalu cakap x serupa bikin....Kau dah yakin ke syurga akn mnjadi milik kau??kejayaan mncapai cita-cita kau akn dpt???Selagi kau x berubah kau jgnlah mngharapkan apa2....Kau ingat diri kau tu hebat sangat ka??Hari ni aku nak marah kau cukup2,kau jangan melawan sbb aku dah x tahan kerana kau sering mengotorkan aku....
Tolonglah berubah,Kau x nak cari Redha Allah ke??Kau x mahu dicintai Allah ke??Kalau kau nak dicintai Allah,klau kau nak Redha Allah,Kau kena tunjukkan dulu yg kau ni mencintai Allah..Kau kena tunjuk usaha kau untuk mencari Redha Allah....


Aku merayu kpd kau tolonglah berubah kerana Allah....
Sekarang kau dah ada satu pisau di tangan kau...Kau fikirlah,kau nak guna pisau tu mcm mana...Kau nak guna utk memasak dan beri org lain makan???atau Kau nak guna pisau untuk membunuh org lain...Fikirlah!!Fikirlah...Masa x tunggu kau,kau yg kena kejar dan hambat masa tersebut....Sekali lagi aku merayu kpd kau...Tolonglah berubah kerana Allah bukan kerana org lain....Allah adlh segala-galanya,Kau tau tak??Kau dah berjanji utk mnjadi seorang pejuang agama,pemimpin agama...so, sekarang buktikan janji kau.... Berubah,,Berubah,,Berubahlah menjadi insan yg hebat,baik,berguna kpd diri sendiri,agama ,ibubapa,keluarga dan masyarakat,semuanya hanya untuk menggapai redha Allah........Berubahlah dengan ikhlas....Aku merayu sekali lagi kpd Kau,PLEASE berubah mnjadi mukmin hebat,mukmin berguna,mukmin yg baik ikhlas kerana Allah semata-mata... IINNNGGAAATTT....


"Allah x kan mengubah nasib sebuah kaum,melainkan mereka mengubahnya dengan sendiri"


ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!!


Now GO!!GO!!GO!! turn into a new leaf....

Hanya padaMu hamba ini memohon...Segala yg baik dari Allah dan segala yg buruk itu dari diri ana yg lemah ni....


salam hambaAllah



Rinrihan hati kpd jasad......

Bismillahirahmanirahim......
Segala Pujian hny bg Allah....


Assalamualaikum,


Ya Allah ampunkanlah semua dosa2 hambaMu ini Ya Allah....blogku yg kusayangi,minta maaf sbb entri ni kurang manfaat ckit....arini ana nk menyentap sikit diri ini....nak marah diri ni puas2....biar diri ni sedar diri ckit....minta maaf ye blog klau ana terkasar bahasa.....



Diri(Kau) ni,tolonglah dengar rayuan hati(aku) ini....Jasad tolonglah dengar rintihan hati yg kotor ini....Bila kau nak berubah??bila??bila??Adakah kau hny akn berubah bila kau nmpk malaikat Izrail datang memanggil menghadap Ilahi???Adakah kau hny akn berubah Allah timpakan satu ujian yg kau x dpt tanggung???Adakah kau hanya akn kembali menghadap Ilahi apabila kau susah dan lupakannya apabila kau senang???Kau lupa ka siapa yg beri kau senang???Siapa yg beri kau susah???
Sudah banyak kali aku dengar kau kata kau nak berubah,tapi mana hasilnya???Sedikit pun kau x berubah....Kau ingat kau dah baik sangat???Dah bijak sangat ke diri kau tu???


Tahun ni kau ckp 'honeymoon year'.....tpi bila tahun ni dah nak habis, kau masih x nak berubah ke??Bila kau nak sedar??Atau memang kau x nak sedar-sedar langsung??Adakah azam kau selama ni hanya angan-angan semata2???Kau x nak ke berusaha mnjadi insan yg beriman,insan yg baik,insan yg berguna??Kau x nak ke??Aku(hati) dah letih utk menanggung kekotoran yg kau lakukan??Bila kau nak mensucikan aku???Aku dah x tahan menghadapinya???
Tolong!!Tolong!!Tolong!! aku merayu kpd
kau,,berubahlah,,berubahlah,berubahlah...Kenapa kau x berusaha melawan nafsu kau??Kau pandai saja ckp bahwa melawan nafsu tu satu peperangan yg besar,tpi kau x pernah tunjuk apa2 pun???


Kau selalu cakap x serupa bikin....Kau dah yakin ke syurga akn mnjadi milik kau??kejayaan mncapai cita-cita kau akn dpt???Selagi kau x berubah kau jgnlah mngharapkan apa2....Kau ingat diri kau tu hebat sangat ka??Hari ni aku nak marah kau cukup2,kau jangan melawan sbb aku dah x tahan kerana kau sering mengotorkan aku....
Tolonglah berubah,Kau x nak cari Redha Allah ke??Kau x mahu dicintai Allah ke??Kalau kau nak dicintai Allah,klau kau nak Redha Allah,Kau kena tunjukkan dulu yg kau ni mencintai Allah..Kau kena tunjuk usaha kau untuk mencari Redha Allah....


Aku merayu kpd kau tolonglah berubah kerana Allah....
Sekarang kau dah ada satu pisau di tangan kau...Kau fikirlah,kau nak guna pisau tu mcm mana...Kau nak guna utk memasak dan beri org lain makan???atau Kau nak guna pisau untuk membunuh org lain...Fikirlah!!Fikirlah...Masa x tunggu kau,kau yg kena kejar dan hambat masa tersebut....Sekali lagi aku merayu kpd kau...Tolonglah berubah kerana Allah bukan kerana org lain....Allah adlh segala-galanya,Kau tau tak??Kau dah berjanji utk mnjadi seorang pejuang agama,pemimpin agama...so, sekarang buktikan janji kau.... Berubah,,Berubah,,Berubahlah menjadi insan yg hebat,baik,berguna kpd diri sendiri,agama ,ibubapa,keluarga dan masyarakat,semuanya hanya untuk menggapai redha Allah........Berubahlah dengan ikhlas....Aku merayu sekali lagi kpd Kau,PLEASE berubah mnjadi mukmin hebat,mukmin berguna,mukmin yg baik ikhlas kerana Allah semata-mata... IINNNGGAAATTT....


"Allah x kan mengubah nasib sebuah kaum,melainkan mereka mengubahnya dengan sendiri"


ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!!


Now GO!!GO!!GO!! turn into a new leaf....

Hanya padaMu hamba ini memohon...Segala yg baik dari Allah dan segala yg buruk itu dari diri ana yg lemah ni....


salam hambaAllah