Pages

ALLAH SLAVE

Nisa' Pemburu Syahid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 4 October 2010

lakukan sesuatu!!!!!

malu itu separuh drp iman....


Bismillahirrahmanirahim....
Segala Pujian hanya bg Allah.....



Sebelum memulakan homework seronok ana nk kongsi something kat teman hati ana ni....dah 2 hari x jenguk so nk jenguk jga arini......Ana nk tulis sambil meminta petunjuk Ilahi agar ana dpt lakukan sesuatu utk kebaikan ana ,kwn2 ana dn jga semua sedara seislam dgn ana.....Tadi ana tengok video tntg salah satu punca zina...MasyaAllah, takut ,seram, terkejut(walaupun dh biasa tgok)...Ya Allah aku mohon pada Mu agar Kau jauhkan kami drpd prkr keji itu.....

lepas ana tengok video tu ada jga ana terfikir tntg perbualan ana dgn kwn baik ana tntg masalah couple yg berlaku di suatu tmpt ni(x leh gitau la kat ne)....MasyaAllah,bila kwn ana gitau kat ana tntg hal couple ni ana memang terkejut sbb x kan la diorang sggup wat mcm tu....Jadi lps dgr tntg tu kwn ana tny kat ana APA YG KITA NK BUAT SEKARANG NI???? serius ana buntu gila x tau nk jwb apa.....lagi yg membuatkan ana urrlp terdiam dgn hadis Nabi ...ana x ingat sgt hadis tu tpi maksud dia lebih kurang mcm ni .....: ada satu zaman akn berlaku bnyk zina, maka itulah zaman berlakunya kiamat.....

MasyaAllah,zaman yg Nabi sebut tu zaman kita,buktiny thn ni sejak bln Januari dh berpa bnyk kes buang bayi yg kita dgr(tpi bkn maksud ana thn ni akn brlaku kiamat sbb x da sapa pun yg tahu kiamat berlaku bila, satu yg pasti skrg adlh akhir zaman)....itu hny kes yg dijumpai ,brpa bnyk pula kes yg x dijumpai....kalau ada kes buang bayi yg begitu bnyk sudah pasti kes zina lg bertimbun banyknya.....Kalau dilihat pd pangkalnya apa punca sebenar kes zina ni memng dh x nmpk puncany.....semakin kabur pndgn kita semua tntg punca berlaku zina ni.....tapi apa yg ana pasti satu-satunya yg boleh mnybabkan zina ni adlh kes COUPLE ye tak....kalau diorang x couple InsyaAllah akn dilindungi Allah drp lakukan perkara keji tu.....Ada setengah yg ckp kalau org couple x semestiny dia berzina....ana akui memng org yg couple x semestiny dia berzina tpi dia telah mendekati zina....
Allah berfirman : La taqrabu zina(jgn mndekati zina).....Semua larangan Allah dlm Kalamullah kpd manusia semuany adlh utk kebaikan umat manusia juga.....

Contohnya,knpa Allah melarang supaya jgn mendekati zina...sbbny kalau mendekati zina akn terdorong oleh nafsu utk melakukan zina (info khas : syaitan x kan prnh penat nk goda kita wat maksiat)....knpa Allah melarang org prmpuan membuka aurat...sbbny kalau dia buka aurat bkn saja dia dosa tpi dia juga dlm bahaya sbb mngkin akn jadi mangsa rogol akibat nafsu seorg lelaki yg melihat dia memakai pakaian yg tidak cukup kain....so, ana nasihatkan kat diri ana dn juga org lain InsyaAllah kembalilah kpd fitrah mengikut ajaran Islam yg satu dn benar....Kesimpulan yg ana bleh kongsi, ada setengah org tu ckp "aku x bleh la nk kawal nafsu aku ni,lg aku kawal aku yg teruk jd x keruan" so nk kawal nafsu dan kawal diri drp melakukan maksiat ni senang je SOLAT DGN IKHLAS...sbb dlm Kalamullah yg agung Allah telah berfirman : "Inna sola tatanha a'nil fahsya i wal mungkar........."(sesungguhny solat itu mencegah dri perbuatan keji dn mungkar)......ISLAM ITU MUDAH....

Semoga perkongsian ni memberi manfaat dn peringatan kpd ana dn orang lain InsyaAllah....


segala yg baik itu dri Allah segala yg buruk itu dri diri ana yg hina ini....

(eh dah la tulis ckit2, x ingat sekolh ke esok...hehe marah diri sendiri) memng kdg2 kita kena marah diri kita sendiri utk memperbetulkan diri...ok bye teman x berbicaraku...assalamualaikum....





salam hambaAllah

lakukan sesuatu!!!!!

malu itu separuh drp iman....


Bismillahirrahmanirahim....
Segala Pujian hanya bg Allah.....



Sebelum memulakan homework seronok ana nk kongsi something kat teman hati ana ni....dah 2 hari x jenguk so nk jenguk jga arini......Ana nk tulis sambil meminta petunjuk Ilahi agar ana dpt lakukan sesuatu utk kebaikan ana ,kwn2 ana dn jga semua sedara seislam dgn ana.....Tadi ana tengok video tntg salah satu punca zina...MasyaAllah, takut ,seram, terkejut(walaupun dh biasa tgok)...Ya Allah aku mohon pada Mu agar Kau jauhkan kami drpd prkr keji itu.....

lepas ana tengok video tu ada jga ana terfikir tntg perbualan ana dgn kwn baik ana tntg masalah couple yg berlaku di suatu tmpt ni(x leh gitau la kat ne)....MasyaAllah,bila kwn ana gitau kat ana tntg hal couple ni ana memang terkejut sbb x kan la diorang sggup wat mcm tu....Jadi lps dgr tntg tu kwn ana tny kat ana APA YG KITA NK BUAT SEKARANG NI???? serius ana buntu gila x tau nk jwb apa.....lagi yg membuatkan ana urrlp terdiam dgn hadis Nabi ...ana x ingat sgt hadis tu tpi maksud dia lebih kurang mcm ni .....: ada satu zaman akn berlaku bnyk zina, maka itulah zaman berlakunya kiamat.....

MasyaAllah,zaman yg Nabi sebut tu zaman kita,buktiny thn ni sejak bln Januari dh berpa bnyk kes buang bayi yg kita dgr(tpi bkn maksud ana thn ni akn brlaku kiamat sbb x da sapa pun yg tahu kiamat berlaku bila, satu yg pasti skrg adlh akhir zaman)....itu hny kes yg dijumpai ,brpa bnyk pula kes yg x dijumpai....kalau ada kes buang bayi yg begitu bnyk sudah pasti kes zina lg bertimbun banyknya.....Kalau dilihat pd pangkalnya apa punca sebenar kes zina ni memng dh x nmpk puncany.....semakin kabur pndgn kita semua tntg punca berlaku zina ni.....tapi apa yg ana pasti satu-satunya yg boleh mnybabkan zina ni adlh kes COUPLE ye tak....kalau diorang x couple InsyaAllah akn dilindungi Allah drp lakukan perkara keji tu.....Ada setengah yg ckp kalau org couple x semestiny dia berzina....ana akui memng org yg couple x semestiny dia berzina tpi dia telah mendekati zina....
Allah berfirman : La taqrabu zina(jgn mndekati zina).....Semua larangan Allah dlm Kalamullah kpd manusia semuany adlh utk kebaikan umat manusia juga.....

Contohnya,knpa Allah melarang supaya jgn mendekati zina...sbbny kalau mendekati zina akn terdorong oleh nafsu utk melakukan zina (info khas : syaitan x kan prnh penat nk goda kita wat maksiat)....knpa Allah melarang org prmpuan membuka aurat...sbbny kalau dia buka aurat bkn saja dia dosa tpi dia juga dlm bahaya sbb mngkin akn jadi mangsa rogol akibat nafsu seorg lelaki yg melihat dia memakai pakaian yg tidak cukup kain....so, ana nasihatkan kat diri ana dn juga org lain InsyaAllah kembalilah kpd fitrah mengikut ajaran Islam yg satu dn benar....Kesimpulan yg ana bleh kongsi, ada setengah org tu ckp "aku x bleh la nk kawal nafsu aku ni,lg aku kawal aku yg teruk jd x keruan" so nk kawal nafsu dan kawal diri drp melakukan maksiat ni senang je SOLAT DGN IKHLAS...sbb dlm Kalamullah yg agung Allah telah berfirman : "Inna sola tatanha a'nil fahsya i wal mungkar........."(sesungguhny solat itu mencegah dri perbuatan keji dn mungkar)......ISLAM ITU MUDAH....

Semoga perkongsian ni memberi manfaat dn peringatan kpd ana dn orang lain InsyaAllah....


segala yg baik itu dri Allah segala yg buruk itu dri diri ana yg hina ini....

(eh dah la tulis ckit2, x ingat sekolh ke esok...hehe marah diri sendiri) memng kdg2 kita kena marah diri kita sendiri utk memperbetulkan diri...ok bye teman x berbicaraku...assalamualaikum....





salam hambaAllah