Pages

ALLAH SLAVE

Nisa' Pemburu Syahid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 29 October 2010

Surat untuk kau!!!!


Bismillahirrahmanirahim,
Segala Pujian hny bg Allah...


Assalamualaikum...


Waktu ang terima surat ni aku x kisahla ang nak fikir apa.Ang nak fikir aku ni poyo ke,bendul ke,pelik ke tiba2 ja tulis surat kat ang.Aku x kisah sbb aku rindu kat ang.ok actually that's not my main point either....sebenarnya aku ada something nak gitau kat ang memandangkan belakangan ni ang ada mcm2 masalah(sakit)...
* surat ni utk semua org yg letakkan diri dia dlm keadaan ni*


Ujian itu hikmah!!!!

Aku tau ang kuat,ang mesti bleh hadapi ujian ni.Tapi aku takut syaitan dan nafsu yg x prnah penat(x tau dpt energy kat mana) akan ambil kesempatan ni waktu ang sakit menghasutkan hati untuk menyalahkan Allah...Aku harap benda tu x kan wujud dlm hati ang...(bnykkan doa)..Kita manusia kalau ada pun perasaan mcm tu ang kena ingat walaupun kita cakap kita manusia paling malang dan paling bnyk Allah uji,kita jgn lupa ujian yg kita terima x kan setanding dgn suka duka, perit getir dan semua ujian yg Nabi kita terima dan hadapi..

Aku hny manusia lemah yg hany mampu suruh ang sabar...Memang ni sikap manusia bila jumpa org sakit pasti akn disuruh sabar kerana itu saja yg mampu manusia lakukan yg lain hny berserah kpd Allah...Ni aku just nak kongsi sedikit perkongsian dari apa yg aku bc...Kalau waktu ditimpa ujian rasa mcm x leh terima kenyataan @ rasa mcm nak salahkan sesiapa atas ujian ni ingatlah bnda ni>>>>>

  • Allah uji sbb Allah sayang...kena bersyukur sbb jd makhluk yg trpilih utk dpt ujian ni...kan kita yg minta doa semoga mnjdi makhluk yg disayangi Allah,so terimalah kasih sayang Allah...
  • Allah uji utk mantapkan iman yg lemah dlm hati...kan kita yg minta doa selalu supaya Allah mantapkan iman maka ini salah satu cara Allah memakbulkan doa kita...
  • Allah uji untk kita belajar dari pengalaman sakit kita...
  • Allah uji utk hapuskan dosa...kita meminta keampunan maka dgn mghadapi ujian dgn tabah akan membw keampunan kpd kita...
  • Allah uji sbb Allah nak ajar kita suruh bersyukur dgn nikmat....jgn lupa org sakit waktu kita x sakit...

Waktu sakit ni, fikirlah sedalam mungkin ,ini akan dpt memantapkan iman sbb dgn fikir tntg hikmah kita sakit kita akn dpt rasa nikmat sakit dan akn lebih hargai masa sihat kita...Manusia waktu sakit mesti akan tanya "kenapala aku yg dpt sakit ni?" saat nila kita kena kawal diri dari persoalkan qada' dan qadar Allah...mungkin dgn sakit ni akn jadi satu permulaan pd hidup baru dgn rahmat dan Nur Allah..Semua yg Allah tentukan pd kita pasti ada hikmah tertentu ,yg kita x tahu hikmah tu bleh kita dpt kat dunia dan bleh juga dpt kat akhirat....


"Inna Allaha ma'ana"
"Iiya kana'budu wa iiya kanastai'in"

* walaupun waktu sakit jgn lupa perintah Allah...Jgn tinggal solat( Umar pun waktu diambang maut dibunuh pun masih minta air utk berwudhuk utk solat yg masih blum dilaksanakan)....Baca quran selalu,InsyaAllah akn mnjd syafaat di akhirat...Zikir selalu,x zikir lisani pun x pa , zikir hati sudah memadai...Semuanya dgn IzinAllah*



>>>saja seronok2 nak tulis surat ni,actually it's 4 someone sbb tu la ana pakai bhs aku dan ang...InsyaAllah kalau rs brmanfaat amiklah<<<<<

Semua yg buruk dari ana yg lemah ni,semua yg baik dari Allah....

salam hambaAllah...




Surat untuk kau!!!!


Bismillahirrahmanirahim,
Segala Pujian hny bg Allah...


Assalamualaikum...


Waktu ang terima surat ni aku x kisahla ang nak fikir apa.Ang nak fikir aku ni poyo ke,bendul ke,pelik ke tiba2 ja tulis surat kat ang.Aku x kisah sbb aku rindu kat ang.ok actually that's not my main point either....sebenarnya aku ada something nak gitau kat ang memandangkan belakangan ni ang ada mcm2 masalah(sakit)...
* surat ni utk semua org yg letakkan diri dia dlm keadaan ni*


Ujian itu hikmah!!!!

Aku tau ang kuat,ang mesti bleh hadapi ujian ni.Tapi aku takut syaitan dan nafsu yg x prnah penat(x tau dpt energy kat mana) akan ambil kesempatan ni waktu ang sakit menghasutkan hati untuk menyalahkan Allah...Aku harap benda tu x kan wujud dlm hati ang...(bnykkan doa)..Kita manusia kalau ada pun perasaan mcm tu ang kena ingat walaupun kita cakap kita manusia paling malang dan paling bnyk Allah uji,kita jgn lupa ujian yg kita terima x kan setanding dgn suka duka, perit getir dan semua ujian yg Nabi kita terima dan hadapi..

Aku hny manusia lemah yg hany mampu suruh ang sabar...Memang ni sikap manusia bila jumpa org sakit pasti akn disuruh sabar kerana itu saja yg mampu manusia lakukan yg lain hny berserah kpd Allah...Ni aku just nak kongsi sedikit perkongsian dari apa yg aku bc...Kalau waktu ditimpa ujian rasa mcm x leh terima kenyataan @ rasa mcm nak salahkan sesiapa atas ujian ni ingatlah bnda ni>>>>>

  • Allah uji sbb Allah sayang...kena bersyukur sbb jd makhluk yg trpilih utk dpt ujian ni...kan kita yg minta doa semoga mnjdi makhluk yg disayangi Allah,so terimalah kasih sayang Allah...
  • Allah uji utk mantapkan iman yg lemah dlm hati...kan kita yg minta doa selalu supaya Allah mantapkan iman maka ini salah satu cara Allah memakbulkan doa kita...
  • Allah uji untk kita belajar dari pengalaman sakit kita...
  • Allah uji utk hapuskan dosa...kita meminta keampunan maka dgn mghadapi ujian dgn tabah akan membw keampunan kpd kita...
  • Allah uji sbb Allah nak ajar kita suruh bersyukur dgn nikmat....jgn lupa org sakit waktu kita x sakit...

Waktu sakit ni, fikirlah sedalam mungkin ,ini akan dpt memantapkan iman sbb dgn fikir tntg hikmah kita sakit kita akn dpt rasa nikmat sakit dan akn lebih hargai masa sihat kita...Manusia waktu sakit mesti akan tanya "kenapala aku yg dpt sakit ni?" saat nila kita kena kawal diri dari persoalkan qada' dan qadar Allah...mungkin dgn sakit ni akn jadi satu permulaan pd hidup baru dgn rahmat dan Nur Allah..Semua yg Allah tentukan pd kita pasti ada hikmah tertentu ,yg kita x tahu hikmah tu bleh kita dpt kat dunia dan bleh juga dpt kat akhirat....


"Inna Allaha ma'ana"
"Iiya kana'budu wa iiya kanastai'in"

* walaupun waktu sakit jgn lupa perintah Allah...Jgn tinggal solat( Umar pun waktu diambang maut dibunuh pun masih minta air utk berwudhuk utk solat yg masih blum dilaksanakan)....Baca quran selalu,InsyaAllah akn mnjd syafaat di akhirat...Zikir selalu,x zikir lisani pun x pa , zikir hati sudah memadai...Semuanya dgn IzinAllah*



>>>saja seronok2 nak tulis surat ni,actually it's 4 someone sbb tu la ana pakai bhs aku dan ang...InsyaAllah kalau rs brmanfaat amiklah<<<<<

Semua yg buruk dari ana yg lemah ni,semua yg baik dari Allah....

salam hambaAllah...